Tampereen kaupunkiseutu sai uuden tunnuksen

Tampereen kaupunkiseudun kuntayhtymä on saanut uuden markkinointitunnuksen. Sen värit ja muoto kuvaavat kaupunkiseutua, joka on yhdessä enemmän kuin osiensa summa.

Tampereen kaupunkiseudun uusi markkinointitunnus koostuu kahdeksasta erivärisestä osiosta, jotka yhdessä, toisiinsa liittyen muodostavat kokonaisen ympyrän. Osiot kuvaavat kaupunkiseudun kahdeksaa kuntaa, jotka ovat Kangasala, Lempäälä, Nokia, Orivesi, Pirkkala, Tampere, Vesilahti ja Ylöjärvi.

”Tunnuksemme kuvaa hienolla tavalla sitä, kuinka kunnista yhdessä muodostuu kaupunkiseutu, vehreä metropoli, ja kuinka yhteistyössä toimien olemme enemmän kuin osiemme summa”, avaa Tampereen kaupunkiseudun seutujohtaja Päivi Nurminen.

Näkymänä koko kaupunkiseutu

Markkinointitunnuksen tekstiosassa korostuu aiempaa enemmän sana kaupunkiseutu.

”Me katsomme seutua kokonaisuutena ja edistämme sen kehitystä kuntarajoista riippumatta. Tavoitteena on edistää kestävää kaupungistumista ja tukea kuntia lumoavan arjen, fiksun kasvun ja kansainvälistymisen tiellä”, Nurminen kuvaa.

Markkinointitunnuksen myötä Tampereen kaupunkiseudun visuaalista ilmettä kirkastetaan kokonaisuudessaan. Uusi ilme näkyy myös kuntayhtymän nettisivuilla, joita on muokattu selkeämmiksi ja käyttäjäystävällisemmiksi.

Lisätiedot:

Päivi Nurminen

Seutujohtaja

040 754 3692

paivi.nurminen@tampereenseutu.fi